Nagyot nőhet az online élelmiszer-kereskedelem a közeljövőben

eelelm1

A világszerte interneten vásárló emberek körében 21-ről 34-re nőhet azok aránya, akik az élelmet is ilyen módon szerzik be – állítja egy kutatás. A mobiltelefonoknak is egyre nagyobb szerep jut ebben, különösen a fejlődő országokban.

 

Az online kereskedelem (eCommerce) világszerte számos területen előretört már, idén az élelmiszer-eladások terén lesz ez a leglátványosabb. A Morgan Stanley elemzői szerint az év végére az interneten keresztül vásárló emberek harmada már ételeiket is ezen a csatornán keresztül szerzi majd be.

Az Alapblog.hu cikke az Alphawise nemzetközi kutatására hivatkozik, mely szerint 2015-ben az interneten vásárló embereknek a 21%-a vett így élelmiszert, 2016 végére ez az arány 34%-ra nőhet. Tekintve, hogy az élelmiszerboltok éves szinten 675 milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak le csak az USA-ban, egy ekkora növekedés az egész eCommerce-nek nagy lökést adhat.

A tendenciát számos tényező támogathatja. Az egyik, hogy maga az online vásárlás folyamatosan terjed, az emberek egyre inkább hozzászoknak ahhoz, hogy ha valamire szükségük van, akkor azt az interneten keresztül vásárolják meg. Emellett az elmúlt években működő, csak online csatornán keresztül elérhető élelmiszerboltok bebizonyították már, hogy ez a modell is működőképes. Ez azt jelenti, hogy a logisztikához, illetve a vásárlói viselkedéshez kapcsolódó akadályokat sikerült leküzdeni, és a szolgáltatás iránti bizalom is folyamatosan erősödik. Ezt látva a nagy tradicionális szereplők is versenybe szálltak, ezzel még nagyobb választék, még több szolgáltatás, és még vonzóbb árak váltak elérhetővé. Az online kereskedelem ezzel egy eddigieknél is szélesebb kör számára válhat vonzóvá.

 

eelelm2

Forrás: Alapblog.hu, Alphawise – Morgan Stanley Research

 

Az idei ugrás vízválasztó lehet – véli a cikk –, az emberek élelmiszervásárláshoz kapcsolódó gondolkodásmódja alapjaiban változhat meg. Az online vegyesboltok nemcsak Amerikában, más piacokon is széles körben elterjedhetnek. Főként Németországban várható további terjeszkedés, de továbbnövekedhet a népszerűsége olyan országokban, ahol már most is nagy népszerűségnek örvend. Ilyen például Franciaország és az Egyesült Királyság.

A cikk szerzője emlékeztet: a mobiltelefonoknak is egyre nagyobb szerepük van az eCommerce-ben. Kimondottan igaz ez a fejlődő országokra, ahol az online vásárlás nem asztali számítógépekről, hanem jellemzően mobiltelefonon keresztül történik. Az online élelmiszeráruházak éppen ezért mindent megtesznek, hogy kiaknázzák a mobilok terjedése által nyújtott lehetőségeket, ezzel pedig növeljék az olyan piacokon való befolyásukat, mint Kína vagy India.