Autómegosztó szolgáltatás indítását tervezi a Facebook

Fotó: Sidi-Omar Alami, StockSnap.io

Fotó: Sidi-Omar Alami, StockSnap.io

Jól érzékelhető a piacvezető közösségi oldal törekvése, hogy a lehető legtöbb szolgáltatást magába integrálja. Például az „események” funkcióit bővítené azzal, hogy egy-egy adott rendezvényen résztvevőknek lehetővé teszi a közös odautazás megszervezését.

 

A Facebook kérelmet nyújtott be az amerikai szabadalmi hivatalhoz; a tervezett szolgáltatás bővítené a közösségi oldal eseményekhez kapcsolódó funkcióit – adja hírül az Origo.hu cikke, amiből az is kiderül: a szabadalmi hivatal még nem fogadta el a Facebook kérelmét.

A beadvány szerint a felhasználók megadhatnák: hogyan, milyen közlekedési módot használva mennek az adott – Facebookon közzétett – eseményre. Ha autóval, akkor jelölhetik, elvinnének-e mást is magukkal, és ha elvinnének, hány embert. Akik autóval mennek, azt is megszabhatnák, az ismerőseik közül kik lássák, hogy szállítást is vállalnak, illetve közvetlenül is meghívhatnának ismerősöket.

A szolgáltatás az esemény kezdetekor jelezné, amikor elindul a sofőr, a továbbiakban pedig azt, merre jár, és mikor várható az érkezése az utashoz; ráadásul – a felhasználók adatlapjai alapján – a közös érdeklődési köröket is figyelembe veheti majd az emberek összepárosításánál.

A Facebook egy ideje már szeretné megvetni a lábát az autómegosztó szolgáltatások piacán – írja az Origo a CNN hírportálra hivatkozva. A közösségi oldal 2015 decemberében jelentette be, hogy olyan szolgáltatást indít, amivel a felhasználói közvetlenül a Facebook appjából foglalhatnak Uber-kocsit.

Mindez beleillik a Facebooknak abba a törekvésébe, hogy a lehető legtöbb funkciót magába integrálja – azaz a felhasználóknak akár el se kelljen hagyniuk a közösségi oldalt, hiszen itt „mindent elintézhetnek”.