Zuckerberg állítólag így szeretné átalakítani a Facebookot

Zuckerberg állítólag így szeretné átalakítani a Facebookot

Mikor lehet Facebook-felhasználói adatainkkal repülőjegyet vásárolni vagy pizzát rendelni? Mikor jönnek az időbélyegzős posztok és a kontextuális tartalmak? Mi lesz a Facebook válaszlépése a fizetős YouTube-ra?

 

„A közösségi média folyamatosan változik, ugyan a Facebook egyeduralkodó, de egyre jobban látszanak a birodalom falain a repedések, elvándorolnak a fiatalok, akik már nem bíznak Mark Zuckerberg ígéreteiben.

(…)

Nem véletlen, hogy Mark már régóta szeretné a videózást radikálisan megújítani a Facebookon, a közösségi médiában a személyesség a kulcs, amikor az ember magát adja, hogy egyediségét bemutassa. Erre a videó és a képek sokkal alkalmasabbak, többet bemutatnak az egyes emberekről, mint a szöveges információk (a nyelv mindig bonyolultabb, mint a kép, mert nehezebb interpretálni). (…) A YouTube ugyan egyeduralkodó még ma, de a Red, ami reklámmentességet ígér, ha fizetünk érte mintha visszalépés lenne, Zuckerberg erre biztosan lépni fog nem kétséges.

(…) A másik fontos dolog az időkorlát bevezetése, ezt a SnapChat használja ma eredményesen, mert üzenetei efemer voltuk végett csak egy bizonyos ideig élnek. Nyilvánvaló ez az igény alapvetően meg kell, hogy jelenjen minden közösségi médiában előbb vagy utóbb. Az információk ugyanis már 1-2 perc vagy 1 óra alatt is történelemmé merevedhetnek és feleslegessé válhatnak. Vagyis szükséges rossz lesz bevezetni az időbélyegzős posztok lehetőségét és az időzítést minden felületen (mint a Buffer teszi ezt ma vagy jobb blogmotorok).

(…)

A Google+ azzal a szándékkal jött létre, hogy a kontextuális tartalmaival fogja majd a padlóra küldeni a Facebookot. Ez sikerült is az idősebb generáció köreiben valamennyire, de nehézkesen működik a gyakorlatban a fiataloknál. Egy-egy téma kapcsán összegyűjteni embereket sokkal nehezebb kihívás, mint az ismerős alapú kapcsolati hálón keresztül. (…) Vannak ugyan csoportok itt is, de nincsenek annyira kihangsúlyozva és támogatva közösségépítő eszközökkel, mint a direkt erre alapozó társainál. Amennyiben kontextuális szűrőkkel lehetne átfésülni magát a Facebookot is, vagyis kiválogatni az ocsút a búza közül, akkor új felhasználókat nyerhetne Mark Zuckerberg.

Joggal vetődik fel a kérdés, hogy miért nincs mindenütt, a hétköznapi életünkben, ahol valamilyen közösségi tevékenységet végzünk a közösségi média is? Már a Tinder, de az AirBnb is a facebookos felhasználói adatainkkal azonosít minket (illetve egy halom szoftver alapból), miért nem lehet a repülőjegyeket is így vásárolni? BKV bérletet venni közösségi médiával, bankolni, szállást bérelni egy hosszú hétvégére vagy akár pizzát rendelni? Annak idején a Foursquare és a Gowalla próbálta összekapcsolni a felhasználókat az egyes kiskereskedőkel, több-kevesebb sikerrel. Ez egy „nagy dobás” lenne mindenkinek, aki meglépi majd.

(…)

Az a vágy, hogy minden háztartási eszközünkbe, ruhánkba és használati tárgyainkba szenzorokat rejtsünk, nagy kísértést ad arra, hogy ezeket is valahogy bekapcsoljuk a közösségi média vérkeringésébe.”

Tölgyes László teljes cikke a Mandiner.hu oldalon >>